Kontakt uczniów i rodziców z nauczycielem w dniach: od poniedziałku do piątku w godzinach pracy zgodnie ze szkolnym planem nauczania pod adresem
e-mail: iwona.k@op.pl
23.06.2020 r.
Temat: Powtórzenie wiadomości z optyki
Witam, zapraszam do obejrzenia https://youtu.be/5D5asDYeEaQ
Fizyka - 19.06.2020 r.
09.06.2020 r.
Temat: Soczewki i ich właściwości.
Witajcie, z filmu https://youtu.be/ODLGnvTGVxg dowiecie się do czego mogą służyć soczewki, jaka jest ich budowa oraz różnorodność, poznacie również wady wzroku.
Pozdrawiam
05.06.2020 r.
Temat: Zjawisko załamania światła.
Proszę obejrzeć film https://youtu.be/uDsvlJp2VaA
Pozdrawiam
Fizyka - 02.06.2020 r.
29.05.2020 r.
Temat: Zwierciadła sferyczne
Witam, dziś o zwierciadłach zakrzywionych, proszę przeanalizować str. 232-235 a następnie obejrzeć dalszą część filmu (od 5:40) https://youtu.be/imtdDMTS0cQ
Proszę również wyjaśnić pojęcia, zrobić do tego rysunek:
Oś główna zwierciadła –
Środek krzywizny zwierciadła –
Ognisko zwierciadła –
Ogniskowa –
Fizyka - 26.05.2020 r.
Fizyka - 22.05.2020 r.
19.05.2020 r.
Temat: Zjawisko cienia i półcienia.
Witam, zapraszam do obejrzenia ciekawego filmu, wyjaśniającego zjawiska które obserwujecie na co dzień https://youtu.be/Lg5O1u8e8-E
15.04.2020 r.
Temat: Światło i jego właściwości.
Witam, zaczynamy nowy dział- OPTYKA, zapraszam do obejrzenia filmu https://youtu.be/5D5asDYeEaQ
Na podstawie filmu, tekstu z podręcznika str.212 wyjaśnijcie pojęcia: światło, źródło światła, promień świetlny, ośrodek optyczny, ośrodek optycznie jednorodny.
Proszę również zrobić zad. 1, 2,3 ,4 / 217 – 218
Proszę o zdjęcia do wtorku (19.05.20)
Fizyka - 12.05.2020 r.
08.05.2020 r.
Temat: Wysokość i głośność dźwięku.
Witam,
Czy chcecie sprawdzić jak słyszymy dźwięk jeżeli zwiększamy lub zmniejszamy jego częstotliwość? – UWAGA NA USZY Macie ochotę dowiedzieć się jak powstał mit nawiedzonych domów albo jak komunikują się słonie? Co to jest komora bezechowa i czy dźwięk może nas zabić? I na koniec – dlaczego szkoła męczy?
Zapraszam do obejrzenia filmu https://youtu.be/Gmj0jJNCyu4 a następnie do zapoznania się z tekstem w podręczniku str. 183.
Pozdrawiam
05.05.2020 r.
Temat: Fale dźwiękowe.
Proszę zapisać temat w zeszycie i obejrzeć film https://youtu.be/qROXb3AdSt8?list=RDCMUCUkOfW4DelKrSeebmAFabNA
Fizyka - 28.04.2020 r.
Fizyka - 24.04.2020 r.
21.04.2020 r.
Temat: Ruch drgający.
Witam, tradycyjnie zaczynamy od filmu, zobaczycie czym będziemy zajmować się w najbliższym czasiehttps://youtu.be/TOiv5ZElH4k
Przeczytajcie rozdział ze str. 158 a potem proszę odpowiedzieć na pytania. Proszę aby wszyscy przesłali zdjęcia do 23..04.20
- Na czym polega ruch drgający?
- Podaj przykłady ruchu drgającego.
- Co to jest amplituda? Podaj jej symbol i jednostkę.
- Co to jest okres? Napisz wzór, opisz symbole oraz podaj jednostki (tak jak to zawsze robimy J )
- Co to jest częstotliwość? Napisz wzory, opisz je.
( tak jak to zawsze robimy )
Dla chętnych:
Zad. 1
Zmęczony sprinter o biegu wykonuje 40 oddechów w czasie 1 minuty. Oblicz częstotliwość z jaką oddycha.
Zad.2
Oblicz częstotliwość drgań wahadła, gdy jego okres drgań wynosi 2s.
Zad.3
Częstotliwość drgań wahadła wynosi 1/3 Hz. Oblicz okres drgań tego wahadła.
17.04.2020 r.
Temat: Oddziaływanie magnetyczne a silnik elektryczny.
Witam, żeby nam było łatwiej zrozumieć o co tu chodzi proponuję film https://youtu.be/5VzUPz5BbJs
Teraz przeczytajcie tekst ze str. 141 i zapiszcie notatkę do zeszytu.
- Siła magnetyczna (elektrodynamiczna) – to siła działająca na przewodnik w którym płynie prąd i który jest umieszczony w pobliżu magnesu lub innego przewodnika z prądem.
- Siła magnetyczna zależy od:
- natężenia prądu (czym większe tym siłą jest większa)
- długości przewodnika umieszczonego w pobliżu np. magnesu (im dłuższy tym większa siła)
- od zastosowania silniejszych magnesów
- Kierunek i zwrot siły magnetycznej określa reguła lewej dłoni (rysunek str.142)
Reguła lewej dłoni – jeżeli lewą dłoń ustawimy tak, aby jej wewnętrzna strona była zwrócona do bieguna N magnesu, a 4 palce wskazywały kierunek prądu, to odchylony kciuk wskaże kierunek i zwrot siły magnetycznej
- Silnik elektryczny.
7.04.2020 r.
Temat: Elektromagnes – budowa, działanie i zastosowanie.
Proszę obejrzeć film oraz przeczytać temat z podręcznika
https://youtu.be/6CWQXZs1DcI
3.04.2020 r.
Temat: Właściwości magnetyczne przewodnika z prądem.
Witam, zacznijmy od filmu https://youtu.be/VTNTokzGZF0
Teraz zajmiemy się przewodnikiem przez który płynie prąd. Zobaczcie, że taki przewodnik wytwarza wokół siebie pole, zobaczcie film https://youtu.be/QbUg2RrFNEk
1)Pole magnetyczne wokół przewodnika prostoliniowego. Aby określić kierunek linii pola magnetycznego wokół takiego przewodnika stosujemy regułę prawej dłoni ( Macie to przedstawione w filmie powyżej)
2)Oddziaływanie przewodników przez który płynie prąd: a) dwa równoległe przewody - jeżeli będzie płynął przez nie prąd w tym samym kierunku to będą się przyciągać, a jeżeli w przeciwnym kierunku to będą się odpychać
Mogliście to zauważyć w pierwszym filmie J
b) przewodnik kołowy – w przypadku przewodnika kołowego możemy ustalić bieguny na tym przewodniku wtedy kiedy płynie prąd, stosując jedną z metod:
- śruby prawoskrętnej (podręcznik str.131)
- wrysowywania biegunów (pod. 132)
proszę zobaczyć film:
http://static.scholaris.pl/main-file/912/linie_pola_magnetycznego_wokol_56518.mp4
c) zwojnica – bieguny magnetyczne zwojnicy możemy określić „regułą prawej dłoni” ( prawą dłoń kładziemy na zwojnicy tak, aby 4 palce pokazały kierunek płynięcia prądu wówczas odchylony kciuk wskaże nam biegun N)
proszę zobaczyć film: https://youtu.be/SnvXd8prN6E
A teraz, przepiszcie do zeszytu wszystko to co jest pogrubionym drukiem
Pozdrawiam.
27.03.2020 r.
Temat: Bieguny magnetyczne.
Proszę obejrzeć film https://youtu.be/VTNTokzGZF0
Teraz przeczytajcie temat str.120
Praca domowa dla chętnych:
- Dlaczego i jak działa kompas?
- Ciekawostki o kompasie
Proszę obejrzeć filmy:
https://youtu.be/tQFHG5H8U2U
https://youtu.be/VTNTokzGZF0
|